fbpx

UTOPÍAS FOLK


UTOPÍAS FOLK: A VALIDEZ DA TRADICIÓN E AS RAÍCES MUSICAIS NOS TEMPOS DA DESCENTRALIZACIÓN

A pregunta é simple: segue existindo hoxe en día o folk? Non exactamente a canción tradicional se non a creación autónoma e consciente dun son baseado nos elementos de cada rexión. En tempos nos que a identidade cultural dilúese e calquera brote artístico localizado é susceptible de ser engulido polo márketing, vemos como nalgunhas zonas do globo séguese respectando o folclore como base musical. Exemplos como o Shanggan Electro ou o Singeli xorden en África como transformacións modernas de correntes musicais que se remontan a séculos de antigüidade. Sería posible unha linguaxe electrónica feita con instrumentos procedentes de cada rexión ou estamos ante unha utopía? Devandito isto, que significaría hoxe “folk”: un estilismo ou unha idea que se transformará no futuro coas comunidades dixitais?

Modera:

Víctor Flores é xornalista, DJ, comisario e programador cultural. Foi residente, co-programador e responsable de prensa do club Vademecwm (Vigo) e membro fundador do Colectivo SINSALaudio, ademais de responsable de márketing cultural de Red Bull. Ao longo da súa dilatada carreira pasou por diversos estilos da electrónica e percorrido numerosas salas e festivais. Tamén destacan as súas incursións en proxectos afastados da pista de baile e de corte máis experimental, como Lost in Sound (CGAC, Santiago de Compostela), IFI (Pontevedra), ou o ciclo ‘O son dos poetas’, organizado pola Consellería de Cultura da Xunta de Galicia, musicando os poemas do escritor e xornalista Anxo Quintela. Tamén pinchou en eventos como a Feira Internacional de Arte Contemporánea (ARCO), o Festival de Cinema de Xixón ou o festival MID_E.

Participan:

Camille Hédouin (AKA Mounqup) chegou a Galicia desde o seu Nantes natal en 2011 para instalarse na aldea de Pardavedra (A Bola, Ourense) e formar parte do proxecto de recuperación da aldea de Saumede. Integrouse rapidamente, aprendendo o galego, idioma que utiliza nas súas composicións xunto ao francés e o inglés. A súa visión da música electrónica conecta directamente coa islandesa Björk, pero tamén con Animal Collective, Grace Jones, The Knife ou Tune-Yards. O seu último traballo, ‘Castro Verdi’ (Molho, 2018) supón un paso adiante na súa carreira ao aventurarse na electrónica con tinguiduras tribais e a experimentación con música incidental. Algúns medios defínena como worldtrónica aínda que ela prefire falar de “electrónica vogal rural”.

Faia Díaz Novo (De Vacas, Coro Encaixe, Apatacón) acaba de presentar o seu primeiro disco en solitario ‘Ao cabo leirín’, producido por Hevi (Malandrómeda, Fluzo) e no que a cantautora une canto tradicional e espazos sonoros atemporais baixo unha mirada persoal do cancioneiro galego transmitido por mulleres. Toda unha posta en valor da tradición oral e das voces femininas cun disco experimental gravado en rigoroso directo e no que Faia homenaxea á súa terra, Os Ancares, empregando a súa variante dialectal e demostrando a riqueza da lingua galega. Unha reivindicación do rural, os costumes e a cultura popular galega pola vía da experimentación, pero tamén un diálogo de ida e volta co pasado, que aspira a dotalo de continuidade, reinventarlo e acomodalo ao presente.

Xandre Outerio é un músico de ampla traxectoria no campo da música tradicional. Formou parte de O Tear de Lerena e A Máquina de Meter Medo, ademais de colaborar con grupos e artistas como PelDeNoz e Nelson Quinteiro, e traballar en producións para bandas sonoras de documentais e propostas audiovisuais xunto a Marta Verde. En ‘…de Infinitum’, o seu último espectáculo con Projecto [´ Trepia], conviven música, danza, sampleo de bases e, sobre todo, “de-construción, que non destrución” da tradición musical galega, empregando para iso tomas acústicas de instrumentos tradicionais, fragmentos de gravacións de campo, o uso da zanfona electro-acústica como principal instrumento solista e as voces e percusión en directo.

 

[ SÁBADO 14 | 13:00 | SEDE AFUNDACIÓN ]